четвртак, 25. март 2010.

Збогом визе!

Овај пост сам објавио 19. децембра 2009. Ако се не сећате, тог датума су званично Србији укинуте визе за путовања у земље потписнице Шенгенског споразума.


Kao što već svi, verovatno, znate, danas je i zvanično objavljena vest da građanima Srbije više neće trebati vize za ulazak u zemlje potpisnice šengenskog sporazuma. O ovoj vesti možete pronaći mnogo informacija, pa bih ja pisao o jednom drugom njenom aspektu. Kako to konkretno izgleda putovati bez vize?
Kada sam se preselio u Portugal, bio sam u obavezi da izvadim boravišnu dozvolu, pošto sam tamo ostajao na duži period (tj. nije bio turistički boravak u pitanju). Boravišna dozvola je, u suštini, neka vrsta privremene portugalske lične karte. Tako mi se pružila prilika da iskusim kako izgleda biti građanin zemlje Evropske Unije.
U početku mi posedovanje te kartice i nije značilo mnogo. Još nisam bio shvatio koliko može biti korisna. Sinulo mi je tek kada sam se dogovarao jednog dana sa Olom gde bismo putovali, kada je ona sela za laptop, otišla na sajt za pretraživanje ponuda avio-kompanija, i upolje za destinaciju ukucala samo reč 'ANYWHERE'. Veoma mi je teško da opišem kako sam se tada osećao. U početku sam hteo da je zaustavim i kažem kako je to nemoguće, i da ne možemo tek tako da kažemo da bismo išli 'bilo gde'. Onda sam malo po malo počeo da tražim, tj. uviđam rupe u mojoj teoriji. Moje rezonovanje se menjalo iz 'ne možemo to' u 'što da ne?'.
Posle 15-ak minuta pretrage i dogovaranja, odlučili smose za karte za Pariz. 25€ povratna karta, a konačno nisam morao da brinem o brdu papira za vizu. I to je ono što sam želeo da kažem. Kada se ukinu dve glavne prepreke: vize i monopol JAT-a, biće nam potrebna samo dobra volja da se otputuje negde na nekoliko dana. Jedna prepreka je ukinuta. Na drugoj se radi i već se neki rezultati mogu videti.
Za mene je ovaj dan veoma radostan. Konačno i mi dobijamo jedno od fundamentalnih ljudskih prava (ne preterujem). Nadam se da i vi uviđate značaj ovog dana. Vidimo se negde u Evropi :)
Visa Free

Оригинални текст можете пронаћи на овој адреси.

Нема коментара:

Постави коментар